Навігація

























Навчальна поїздка в Естонію

25-05-2017, 13:17
З 14 по 19 травня директор центру Авраменко Ольга Олексіївна у складі делегації від України на запрошення Європейського фонду освіти знаходилася у навчальній поїздці в Естонії, метою поїздки було: ознайомлення з естонською системою ПТО, що є прикладом функціонуючої системи ПТО, яка відмовилася від свого спадку радянської епохи, оптимізувала мережу навчальних закладів ПТО, децентралізувала сфери відповідальності та передала відповідні функції навчальним закладам, а також запровадила компетентністний підхід. Через обговорення прикладів Естонії передбачалося стимулювання учасників до дослідження способів та шляхів модернізації української системи ПТО. В рамках навчальної поїздки було організовано спеціальні сесії для обговорення та консолідації коментарів від учасників.
Учасники змогли особисто познайомитися з практикою функціонування професійних стандартів, НРК та нових підходів до процесів навчання, оцінювання та забезпечення якості в Естонії. Вони мали можливість зустрітися з розробниками політики, експертами, представниками спеціалізованих організацій (Kutsekoda – професійні стандарти, прогнозування попиту та пропозиції щодо професійних навиків, кваліфікації; Innove – навчальні програми, розвиток навчальних закладів ПТО, підготовка викладачів; Archimedes – забезпечення якості), роботодавців та навчальних закладів, а також обмінятися думками стосовно можливих наслідків і впливу відповідних змін та способів впровадження таких змін одночасно з процесами децентралізації системи ПТО та оптимізації мережі навчальних закладів ПТО.
На думку директора центру Ольги Олексіївни факторами успіху Естонської професійної освіти з розповіді представників Міністерства освіти і досліджень    є наступне:
- Основою професійної освіти Естонії – є Закон про професійні заклади освіти (1998р.;2007р.;2013 р.). В підтримку якого розроблялися плани розвитку професійної освіти (2001-2004 р.р.; 2005-2008 р.р.; 2009-2013 р.р.; 2014-2020 р.р.). Одночасно Закон 2013р. вніс вагомі зміни до системи пррофесійної освіти, а саме:
• Визначив нові види професійного навчання ув’язавши їх з національною рамкою кваліфікації;
• Визначив нові вимоги до працівників закладів ПО задіяних у навчально-виховному процесі;
• Установив і ввів нову одиницю обліку бєму навчання (ЕКАР)
Закон про професійні заклади освіти – дозволяє гнучко реагувати на потреби ринку праці, сприяє систематичному оновленню навчально-матеріальної бази професійних навчальних закладів; поєднує ринок надання освітніх послуг з ринком праці.
- Продемонстрована у Міністерства освіти і досліджень Естонська рамка кваліфікацій дає можливість зрозуміти, що вона сприяє отриманню професійної освіти працездатною людиною у продовж життя, сприяє зміні її мотивації до процесу навчання у закладах професійної освіти; забезпечує постійний пошук людиною нових компетентностей з метою бути корисною на ринку робочої сили.
- Розроблені програми професійної освіти, зокрема програма 2015-2018 р.р. ставить конкретні завдання для всіх учасників навчального процесу. Пріоритетом програми є покращення співробітництва з соціальними партнерами; створення нових навчальних місць на підприємствах – дуальне навчання; цифрова революція; пріоритетність у наданні освітніх послуг 3-4 рівня Естонської рамки кваліфікацій.
- Заступником директора департаменту професійної освіти Естонії була продемонстрована модель управління навчальним закладом, яка визначає 4 ключові фігури управління: 1. Власник (МОД, фірма, місцеві органи влади); 2. Зібрання радників до якого входять 50% підприємців, які забезпечують зв'язок навчального закладу і суспільства; 3. Директор – забезпечує господарсько-управлінську функцію закладу ПО; 4. Рада – вищий колегіальний орган навчального закладу завданням якого є організація діяльності і планування розвитку навчального закладу.
Модель управління навчальним закладом Естонії – є більш відкритою, але в той час потребує чіткої взаємодії усіх її учасників, при економіці що постійно прогресує вона є вдалою, у іншому випадку буде досить складно поєднати усіх учасників даної моделі управління.
До факторів успіху є наявність коефіцієнтів фінансування (від 1 до 4),які встановлюються з урахуванням затратності на підготовку 1 учня, а також створення умов соціального захисту учня (стипендія; оплачене місце в гуртожитку, харчування учня віком до 20 років, транспортні затрати).
В цілому система професійної освіти досягла значних результатів завдяки:
  • якісній розробці законодавства – створення гнучкого освітнього середовища;
  • спільній меті реформування, яка була поставлена для всіх учасників навчального процесу;
  • швидкому реагуванні на зміни які необхідно було вносити у разі виникнення проблем ;
  • запровадженню практико-орієнтованого підходу у навчальному процесі;
  • тісному поєднанні навчальних закладів з підприємствами замовниками кадрів;
  • наданні більшої автономії навчальним закладам, але при значному контролі фінансових потоків.

Навчальна поїздка в Естонію  Навчальна поїздка в Естонію  Навчальна поїздка в Естонію  Навчальна поїздка в Естонію  Навчальна поїздка в Естонію  Навчальна поїздка в Естонію  Навчальна поїздка в Естонію  Навчальна поїздка в Естонію  Навчальна поїздка в Естонію  Навчальна поїздка в Естонію  Навчальна поїздка в Естонію  Навчальна поїздка в Естонію  Навчальна поїздка в Естонію  Навчальна поїздка в Естонію  Навчальна поїздка в Естонію  Навчальна поїздка в Естонію  Навчальна поїздка в Естонію  Навчальна поїздка в Естонію  Навчальна поїздка в Естонію  Навчальна поїздка в Естонію  Навчальна поїздка в Естонію  Навчальна поїздка в Естонію  Навчальна поїздка в Естонію  Навчальна поїздка в Естонію  Навчальна поїздка в Естонію  Навчальна поїздка в Естонію  Навчальна поїздка в Естонію  Навчальна поїздка в Естонію  Навчальна поїздка в Естонію  Навчальна поїздка в Естонію

 

 
 
 

Останні новини

Календар

    «    Грудень 2018    »
    ПнВтСрЧтПтСбНд
     
    1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    8
    9
    10
    11
    12
    13
    14
    15
    16
    17
    18
    19
    20
    21
    22
    23
    24
    25
    26
    27
    28
    29
    30
    31